Melepaskan resah di dalam perut

Weather for Manchester, UK

14°C | °F
TueWedThuFri
Chance of RainChance of RainPartly SunnyMostly Sunny
Rain


Wind: W at 7 mph


Humidity: 94%16°13°17°11°16°11°17°




Assalamualaikum warahmatullah..

Kite nak bersembang di alam maya.
Nak melepaskan rasa ketidakselesaan ini.

Kite marah tadi.
Marah sangat dengan satu bank institution yang telah hold duit kita.
Dah dua puluh hari kite buat online TT ke bank account kite kat sini.
Kite tak tau dah nak cakap macam mana.
Tapi kite dah marah sungguh.
Bukan kali pertama kite cakap and call dari jauh sini ke sana
demi nak tanya dan susul perihal tu ja.
Kali ni, dah masuk empat kali kite call.

Dan tak pernah kite sembur manusia macam tu.
Sedang depa berusaha meletakkan kesalahan atas pihak saya.
Saya pasti apa yang saya buat.
Dan siapalah saya nak menegakkan apa yang benar,
sedang mereka sebolehnya takkan mengaku salah.
Saya kecewa dengan apa yang berlaku.

Dan kali keempatnya, saya telah hlang sabar,
dengan ayat yang sama dari mereka.
dan hold transaksi tanpa bagitau perkembangan.

Yeah, Saya Malaysian yang saat ini berada di bumi asing.
Mana mungkin saya terpa jauh ke negara asal demi nak selesai isu ini/
Dan pihak sana juga tidak membantu langsung.
Atau paling tidak, say something yang membolehkan kami berasa lega di sini.

Andai di sini, mereka sebolehnya akan membanu beria-ria.
Kadng, sesuatu di luar jangkaan.
Sentiasa sebolehnya positif, dan pasti masalah akan diselesaikan dengan segera.
Dan untuk kita berlaku kurang ajar, atau menaikkan suara adalah tidak akan berlaku.

saya kecewa di saat ini dengan apa yang berlaku.
Saya faham bahawa ni adalah sebahagian dari ujian Allah.

Saya rindu tanahair.
Andai ada kengkawan yang kerja bank, boleh bantu saya, saya sangat menghargai.


Dah dulu.
Terima kasih kerana sudi membaca.

Titik.







Comments

kasihredha said…
akak sgat2 le kurang tahu pasal banking ni hann...
semoga dapat settle down:)
Ermayum said…
kat sini bukan saja bank semua la tak customer friendly huhu

sabar ye moga dipermudahkan - u should send yr problems to the star section tu biar dia publish biar big boss dia jawab personnally - hmmm i personally sokong that - do that ye
maya amir said…
which bank dear? naya org tau derang ni.. kite nak pakai duit, dahlaa dok jauh..apelaa derang ni.. haish!

Popular Posts