Ketika diri mahu tenang

Weather for Manchester, UK

14°C | °F
MonTueWedThu
Chance of RainMostly SunnyPartly SunnyChance of Rain
Scattered Clouds


Wind: S at 16 mph


Humidity: 88%17°13°13°12°15°11°



Bila masa saya rasa agak stress,
Saya suka singgah sini..
Aman.. tenteram, dan paling penting menjadi sumber motivasi dalam diri saya.
Saya suka amat entry yang ini

الحمدلله على كل حال

Dalam satu hal lain,
Ketika adik pompuan saya nan satu tu tanya
study saya bagaimana..
ni jawapan saya :

study? mm.. pesan kat mak suruh doa lebih banyak sikit.. tiap2 malam mangkit la maknanya.. kat sini tengah berusaha keras.. kelabu bijik mata dah

kata dia lagi :


 cayyokkk.... Wokeh.. Nnt habaq.... Yaaaa.... Best2.... slamat blajaq... Smoga berjaya dgn hebat skali....

Saya terharu  dengan ayat itu.
Seperti mereka tahu saya mendambakan distinction untuk pengajian ini.
Dan impian itu kadang saya rasa sangat jauh saya nak mengejar dengan dasyatnya
bila dibandingkan dengan mereka yang berada di sini..
yang cerdik pandainya lebih bijak dari saya.
kebolehupayaan di dalam segalanya jauh dari jangkauan saya.
Tapi, saya yakin, Allah sentiasa ada dan Maha Mendengar.
Dalam nada gelak di sini, saya serius menulis untuk adik saya yang saya suka buli dulu.. :

insyaallah.. tiap2 malam jumaat jangan lupa buat qiam semua sekali, and baca yaasin sekaligus.. hikhikhik..

 Jawapan lebih mengharukan saya :


insyaAllah... Pergh.... Nnt ejas ngan mak.... Ha, abah kirim salam...

Saya tak mampu  nak cakap macam tu untuk mak and abah saya.
Setiap kali nak cakap macam tu, ayaq mata saya akan jatuh.
Biarlah adik saya yang cakap.
saya dah bagitau mak saya sebelum saya mai sini dulu.
Dengan abah jugak, and mak dan ayah..

Dan tidak ada doa lain paling mujarab selain doa mereka.
Saya hanya mampu berusaha sedaya upaya.
Saya rindu mereka. 
Semoga Allah pelihara mereka semuanya.. amiin yaa rabb
  
Wallahu a'lam.

Titik dulu.

 




Comments

zarin said…
ameen
belajar rajin2 ye! saya doakan kamu berjaya ;-))
Ermayum said…
bagus la suh mak doa mustajab but sendiri pun kena rajin doa and qiam kan :)

oo suka penulis itu tak tau lak ada blog tq tq

Popular Posts