Selamat kembali, selamat jalan

Weather for Manchester, UK

5°C | °F
SunMonTueWed
Chance of RainChance of RainChance of RainChance of Rain
Scattered Clouds


Wind: SW at 9 mph


Humidity: 87%-2°


Semalam, saya dapat berita melalui e mail
rakan sekerja saya meninggal dalam perjalanan pulang dari mengerjakan haji.
belum sempat sampai tanahair..

Dalam satu hal, tentunya kita sebagai yang mendengar,
apatah lagi yang merasai permergian itu,
akan sangat bersedih.

 Swan di Salford Quay

meski saya tak rapat dengan beliau,
saya ada juga dua tiga kali berurusan dengan Allahyarham.
Tapi, saya pasti, beliau gembira, Insyaallah..
Allah ambilnya dalam keadaan yang amat baik,
setelah tamat menunaikan ibadah yang wajib..
bukankah orang yang baru balik haji ini,
diampuni Allah, dan ibarat kain putih?

Maasya Allah!

Semoga Allah merahmati Allahyarham.
Selamat jalan.
Kami akan menyusul kemudian.

Al Fatihah

Titik


Sunday December 4, 2011
(9 Muharram 1433)
Local Time: 7:51:52 AM (Manchester)

Fajr
(Dawn)
Shorook
(Sunrise)
Zuhr
(Noon)
Asr
(Afternoon)
Maghrib
(Sunset)
Isha
(Night)
5:558:0411:581:353:536:01







Comments

Ermayum said…
moga rohnya dirahmati Allah - iya mudahan2 dia mendapat haji mabrur dan then dipanggil ilahi dalam keadaan bersih dosa insyaAllah cantik bahagian dia
maya amir said…
moga rohnya dirahmati..Al-Fatihah... sungguh senang mendengarkan pemergiannye yang sgt cantik..slps haji..itulah janji Allah..tentu orgnya yang sungguh tinggi budi & akalnya!

Popular Posts