... secara aman

Weather for Manchester, UK

7°C | °F
SatSunMonTue
Mostly SunnyChance of RainChance of RainChance of Rain
Scattered Clouds


Wind: SW at 15 mph


Humidity: 76%10°


Rabu, 30 November lepas
Semua sekolah di sini tutup.
Cikgu-cikgu nak join pertunjukan aman tentang ketiadakpuasa hati mereka terhadap skim pencen di negara ini. Maklumat lanjut tentang pertunjukan ini boleh dibaca di sini..

Kebetulan hari yang sama, saya ada kelas, jam 2.00 petang
Tapi, saya pegi awal, dalam jam 11.00 pagi untuk singgah di Precinct Library..
Dalam perjalanan ke university, perasan jugak ada sebijik helikopter melilau di atas sana..
asik round city centre, dan kawasan universiti.
situ je dia lalu.. tak lebih dari situ.

Sebelum pergi universiti, baba yang menziarahi rakan kami yang nak balik Malaysia bagitau,
mereka berjujuk terkejut kerana saya masih nak pi school, dan ada kelas.
Takut gamaknya ada berlaku masalah, dengan public transport dan huru hara nanti.
Saya tawakkal je. Tak mau nak lepaskan peluang attend kelas akhir untuk semester ni.

Masa kat dalam library, lebih kurang jam 1.00,
meriah ria di luar sana.
Hingar bingar, dan hon dan trumpet yang berbunyi sakan.
Saya menjenguk ke tingkap di low level , menghala ke Oxford Road..
ramainya manusia.
Perarakan manusia didahului dengan kereta polis, sebaris polis berkuda,
dan polis-polis..
kemudiannya diikuti dengan kumpulan manusia yang ratanya penjawat awam lah..
dengan banner dan pelbagai lagi, berjalan dengan aman sepanjang Oxford road yang merentangi di tengah Universiti.
perarakan diakhiri dengan polis juga.

View dari library..

Kagum saya.
Sangat ramai.
Sangat aman.
Tidak ada yang buat kacau, dan masing-masing berjalan dengan tertib.

Saya tak sempat ambil gambar dari dekat..
dan sekitar jam 1.20, saya keluar library, mereka dah jauh...
saya hanya ikut dari belakang.

Saya kagum dengan semangat mereka.
Dan paling penting aman, tanpa ada yang buat perhimpunan bertukar menjadi sesuatu yang luar biasa.

 Oxford Road.. tutup seketika, bagi laluan depa ni berarak

dia ni nak pi join group besar tu..


 Semangat makcik-makcik ni..

 Wah.. gumbiranya dia naik basikal tengah-tengah jalan.
Sama macam saya gumbira boleh berdiri kat tengah-tengah Oxford road yang selalunya sibuk


 Sebelah kanan yang bulat adalah University Place,
sebelah kiri adalam Manchester Museum

 Makcik dua orang ni dah nak balik dah.. 
babai, tq for coming.. :))

orang televisyen bibisi kat sini kot..
oh.. saya sangat suka tengok depa pakai boots gitu..
dan saya sedang menyabarkan diri nak sebijik.. oh.. hati.. sabaqlah sat..



 nak pi jugak, walau lambat.
Semangat tu penting! yiihhaaa
 Awat dia ni dok tang ni sorang-sorang?
penin ka apa?
orang dah jauh kat depan nun!

 rupanya.. depa dok shooting..
depa tak nampak saya..
kalau tak, sure depa suruh saya pi pegang sepanduk tu.. hahha

saya berenti kat situ ja.. 
kona sebelah kiri, ke bangunan Simon, untuk attend kelas.
Awal saya sampai.. jam 1.40..


Dah dulu.
Enjoy dengan gambaq.

Nota sebelum titik : beria betul saya memblog..
 bagai tadak gheja nak buat... hahah

Dah dulu ye..
nanti kita sembang lain.
Take care peeps!

Babai
Titik






WEEK
27 November 2011   -   3 December 2011





2 Muharram 1433 - 8 Muharram 1433





Nov
Dec




Muhrm




Day




Fajr
(Dawn)




Shorook
(Sunrise)




Zuhr
(Noon)




Asr
(Afternoon)




Maghrib
(Sunset)




Isha
(Night)
272Sun5:487:5511:561:393:576:04
283Mon5:497:5711:571:383:566:04
294Tue5:517:5811:571:373:566:03
305Wed5:528:0011:571:373:556:03
16Thu5:538:0111:581:363:546:02
27Fri5:548:0311:581:363:536:02
38Sat5:558:0411:581:353:536:01






Comments

kasihredha said…
wahhh syok tengok gambaq..org berdemo kat sana :)
Boots tu kena gak beli sebijik hann...nanti bila dah winter...kaki sejuk ketaq .
Unknown said…
Wah.. kak kasih.. membakaq semangat nih.. kena tunggu sat, elaun tak masuk lagi.. hahhaha..
Ermayum said…
itulah democracy betul bagi orang berarak orang pun berarak aman, sini??? hmmm no komen

Popular Posts