Di antara suka dan tidak suka itu ada apa?






Few years back, saya adalah bekerja di bawah telunjuk seorang bos yang gred jawatannya dalam perkhidmatan awam ni adalah taraf Jusa.. VK7.. Sama macam mana nama Jusa.. macam tu lah dia mengganas, tak padan dengan pompuan.. Kat sini berani nak kata lebih sebab dia tak baca blog picisan macam nih..

Sebelum dia jadik bos saya, saya dah tau makcik ni agak berangin dan ikut suka dia.. dan saya penah ‘marah’ dia sekali sebab dia tetiba tengking saya tanpa usul periksa.. tetiba.. jeng jeng.. dia jadik bos saya. Macam nak pengsan pon ada. Atas alasan profesional, saya buleh buat tak tahu.

Tensi tu toksah cerita lah.. macam apa ja dia latu.. err.. tau latu?? latu ni adalah loghat kedah yang bermaksud menggunakan dengan bersungguh-sungguh.. Balik ke ayat asal.. dia latu saya bersungguh-sungguh.. sehingga saya geram kat dia, saya ambik cuti bersalin 2 bulan.. hehehhe.. served her right!

Lepas dua bulan.. things adalah balik kepada normal.. dia ok, saya lega.. agaknya dalam tempoh ketiadaan saya, dia amat menghargai saya..muahah.. lega.. things adalah macam biasa, dan boleh kerja dengan baik. Ye lah. bila kita tadak, baru lah nak appreciate kan?

Our relationship saaangat baik sampai sekarang. Dia pi mana sekali pun tak penah lupa saya. And one day, dia ajak saya dating, dia tanya saya “macam mana kita boleh baik? dulu u pernah benci saya?”.. “err.. tak.. .. tapi ada sikit..” muahahha.. gue buat pengakuan kat situ. Then i said “.. mesti dulu prof tak suka kat saya..” and dia pon admit jugak.. tak mo lah tanya dia pasaipa.. dia pun bukan bagus sangat.. muahahahha.

tah hapa saya merepek punya panjang introduksi.. sebebanqnya just nak setori, kalau kite tak suka kat orang, jangan lah tak suka sangat yang meluap-luap rasa tak suka itu.. dan if suka pon, kena lah ada reserve sikit.. takut nanti jadi kot lain pulak..

ni pon mujur jugak bos tu dengan saya baik even tak bekerja sama lagi. katanya few days ni mimpi saya berjenjalan kat obersi.. wahhh.. kes masuk mimpi ni yang tak tahan nih..

Sebelum titik : wah.. kite bersopan santun kali ni.. macam tak percaya je entry ni guna “saya”.. wallawehh..  Merujuk kepada tajuk entry ni, kite main tulis je.. pepandai lah hampa.. hehhe

Ennjoy your day peeps!
Dah. Babai.
Titik

Comments

kasihredha said…
akak selalu jumpa org begini..cerewet & mganas(hihi) tapi akhirnya kami boleh jadi kawan :)

Antara tak suka & suka ada cas negative & positive...cas _ve dan +ve kan boleh bersatu...cuma teori kampung akak...hihi

Dear Hann (wahhh mcm wat surat jer)
akak dah lama tak leh masuk ke blog masakan hann...setiap kali nak msuk di tulis ada something wrong....error...sedeyyy aaa.
Tolong jawap sikit... :)
Ermayum said…
betul kalu lum kahwin jangan lah benci lelaki memana kutu ke busuk ke kang tersuka naya heheh
maya amir said…
aah laaa.. org ade ckp, kalau tak suka org.. jgn tak sukeeeee sgt2.. sbb org tu gak 1 day yg akan tolong kite..erkkk, tapi i kalau dah tak suke, mmg susah nak simpan2.. nmpk jek kat air muka i..adehhh...hehehe

Popular Posts