Cantik itu Subjektif







Tadi waktu saya berjenjalan untuk ke opis bos yang agak jauh dua pelaungan dari pejabat saya, saya nampak sorang ni. Saya kenal. Dia cantik. But the way she dress adalah demi untuk menutup cantiknya, dan nampak agak selebet di situ.

Saya pasti, untuk menutup aurat adalah perlu. Cuma masih perli dijaga supaya mata lain yang nak melihat dan berurusan adalah macam rasa lega di situ. perlu juga untuk jaga appearance atau ketrampilan, tapi tidak sampai menggoda.

Jaga diri, dan jaga pandangan orang. Kalau cantik dan menarik perhatian sehingga lelaki pandang dua kali tu salah dah kan? apa kes pulak kalau tak cantik, tapi orang pandang dua kali sambil mengata? So, eloklah jaga ketrampilan supaya paling tidak, kita tak bagi orang mengata, dan orang pon tak dapat dosa sebab mengata kat dia yang kurang berketerampilan itu.

Comments

Popular Posts