Dari minda yang sarat

Weather for Manchester, UK

13°C | °F
SunMonTueWed
ClearMostly SunnyChance of RainMostly Sunny
Mostly Cloudy


Wind: S at 22 mph



Salam pagi Ahad.
Mengikut waktu di sini lah.

Mata saya getting smaller.
Mengantuk.
Minda sarat dengan apa yang perlu saya tulis.
Maka dengan itu, selalunya tidur saya kurang tenang.
Saya layan kejap blog ni agar sisi minda bukan akademik saya dapat dilampiaskan.

Kemarin, kami kaum wanita melayu malaysia disini
ada sesi sosial bersama.
Membaca rsah yaasin, dan berdoa menyambut awal tahun baru hijrah
dan berdoa awal tahun setelah masuk maghrib jam 4.00 petang di sini.

 Ambleside Pier, Lake District

Mendengar pengkisahan sahabat di sini
yang tempoh tinggal di bumi Manchester ini lebih lama dari sepatutnya,
hati saya sangat terusik.
Mereka dalam senang, rupanya sangat sukar menempuh kehidupan.
Dalam hati mereka tetap ada Malaysia.
Saya kagum itu.

Dalam setiap susah dan payah itu, tetap akan ada kesenangan.
Allah berjanji itu, dalam ayatNYA, Surah Insyirah.
Dan Allah juga bagi ujian kepada hambaNYA yang DIA pasti boleh menerima..
Sebesar mana pun ujian, sesungguhnya akan mendekatnya kita dengan Allah.

Dah dulu.
Selamat menempuh hari seterusnya dengan penuh keberkatan,
Insyaallah.

Titik


Sunday November 27, 2011
(2 Muharram 1433)
Local Time: 4:50:55 AM (Manchester)


Fajr
(Dawn)

Shorook
(Sunrise)

Zuhr
(Noon)

Asr
(Afternoon)

Maghrib
(Sunset)

Isha
(Night)
5:477:5311:561:393:586:05






Comments

kasihredha said…
Apa-apa pun kesusahan
pasti akan kita tempuh
dan yakin Allah akan memberi sinar kemudahan :)
Take care

Popular Posts