Rasa itu.. Part II








Hari tu lah.. hari senin lepas.. sepanjang hari tak rasa best. petang tu ada mesorat dengan bos baru. Habis lewat. Baba kata Baba kat tempat lain. Akan lebih lambat dari saya. makanya saya kena kutip power rangers 4 orang itu.

Saya lewat keluaq dari pejabat. dari situ ke tempat anak-anak adalah makan masa 35 minit pada kelajuan yang tak disaman oleh mata-mata dan 20 minit pada tahap boleh beterbangan.

hampir terbang bawak kereta hari senin lepas. Tapi macam tak buleh nak pi. ekon panaih. sampai kat satu tempat ghasa macam samting. Tetiba terjeling kat temperature meter. Owhhh!! kena berenti.

Signal kiri. masuk lorong kiri, terus ke tepi jalan. Mujoq tak sapu makcik juai buah cempedak tepi jalan. Elok berenti, enjin berasap. Tutup enjin, ambik henbeg. tutup pintu manual dan lari-lari macam budak skolah pi kat kedai dekat tu, pinjam henpon. Istighfar sepanjang jalan.

telepon baba, suruh segera kutip anak-anak, and mai kat tempat kejadian sebaik habis ambik depa. Mujur jugak baba hantar pomen kereta baba menyelamatkan saya. Silap saya jugak, lupa nak tengok kat temperature meter. konfiden ja bawak kereta, sebab baru dua minggu lepas baba hantar servis.

Ni kali kedua kejadian berlaku. Dulu, penah sekali. Masa tu mengandungkan anak yang keempat. Baba pulak masa tu pegi kelumpo. Masa bawak kereta, rasa semacam. telepon baba, tapi tak angkat. telepon lagi, kawan baba angkat, baba dalam toilet.

makcik ni ketaq pala lutut dah. Dok teragak nak berenti. tapi gayat sebab kat hutan getah. Gagah dok bawak lagi, sampai kat pekan kecik tu. Elok masuk je kat depan klinik tu, tak sempat masuk parking, enjin mati.

mujur tak sampai kat trefik light tu. Kalau mati kat situ, saya keluaq ngan perut boyot-boyot, mau satu pekan kecik tu terpa kat saya, ingat nak beranak. Mau masuk newspaper pagi esoknya.

Untuk kali ni, juga macam yang dulu, Baba asik gelak je..

Comments

Popular Posts