Muhasabah

(Tajuk ni kite main letak je..
kite tak tau apa cerita nanti, and kite tak tau apa kaitan.. but.. tu lah tajuk yang kite nak letak)

Ok. Semalam, 5 Mei,
hari mengundi rakyat Malaysia.
Kite pon dah jadi bertanggungjawab..
look at my pointing finggaaa.. :))


Nyata, kite, bukan kite je, bahkan banyaknya, dari yang sikit kite temui,
agak sedih dengan negeri kite dipayungi "langit biru".. menenggelami bulan di siang hari..

Kite tak pro mana2.. (sebab kite terikat dengan Akta..)
Tapi kite suka akn apa yang dilakukan oleh pemerintah yang bukan sekarang, yang hari ni dilantik secara rasmi..

Kite suka akan majlis agama yang diadakan setiap minggu.
Masjid dan setiap harinya, diimarahkan.
Saya suka. Dulu pon saya dikelilingi dengan suasana begini di IPT dulu.
Program Lagha ni tak banyak, malah, hampir tidak ada.

Tak pa lah, bukan rezeki kami penduduk negeri ni kot.
Biarlah.. semoga sedih saya hilang nanti, bila mana pemerintah baru teruskan apa yang ada.
Mudah2an juga akhlak remaja, muda mudi makin baik dan makin elok.






saya suka apa yang disebut dan tertera di gambar atas..
Saya pernah kecewa.. dulu lah, masa belajaq..
masa kat manchester dulu.
Ada saya catat jugak di blog ni. Kalau rajin, cari lah..

Saya pernah "terasa" dengan Allah.
Kenapa Allah kurniakan mereka yang kaafirun itu berjaya,
sedang siangnya mabuk, malamnya juga,
merentasi sempadan batas agama, dan bagai2.
Kenapa saya sering kalah kepada mereka..
Sedih.. sedih sungguh hati tatkala itu.
Sedih saya di kala saya pertikaikan kuasa Allah.

Tapi istighfar itu mengatasi rasa yang tak ketahuan..
makanya saya berbalik juga kepada Allah,
mohon keampunan dan mohon agar diberikan kekuatan
untuk saya berjuang mengatasi mereka.
Mohon agar ditetapkan iman..
terus berusaha.

Mujurlah ada Allah untuk berserah dan mengadu padanya..
kalau tak, sure saya terjundari bangunan Sackville.. hehe

Jom kita kuat.
Meski impian saya nak tengok harga minyak turun hari ni
(semalam punya lah tanak isi minyak nak pi kerja hari ni.. takut rugi.. hahaha)
nak drive kot highway tanpa kena tol macam kat UK,
jalan highway yang elok..
mungkin sampai atau tak, wallahu a'lam..
tapi hidup kena teruskan..
walau harga untuk biaya satu kehidupan ini masih tinggi dan akan meningkat.

Dah dulu.
Babai and Titik



 nota lepas titik : kite tak kosa nak edit.. time unt keja.. it's 2.03 pm

Comments

Popular Posts