Enjoy summer di tengah autumn


  1. Weather for Manchester, UK

    20°C | °FThuFriSatSun
    ClearClearMostly SunnyChance of Rain
    Clear
    Wind: SE at 5 mph
    Humidity: 68%26°15°25°15°25°13°24°13°

    Hari ni adalah hari ketiga Manchester berpanas, laksana summer.
    Sana sini people enjoy dengan matahari, seolah tak pernah jumpak panas.
    Ye lah gamaknya sebab puak-puak tu asik sejuk je.
    Tak nafi jugak, sejak ketibaan saya di sini, asik sejuk je.

    Dan people tanpa segan silu melepak dan berbaring kat padang, dan any kawasan lapang yang sewaktu dengannya menayang bodi dan menghangatkan diri. Standardlah kan.. omputih buat gitu.

    Oh! tetiba saya rasa tak tahan panas dan tak tahan silau.. hahahah
    Di kala orang sibuk buka baju,
    atau pakai baju sehabis nipis,
    saya sibuk buka payung nak tutup kehangatan.
    hehehe

    saya tadi tengahari, lepas balik school.. imej je panjang.. 
    orangnya paling kecik dlm kelas..

    Sedang depa sibuk cerita "enjoying the sunny day"
    and jugak seronoknya panas..
    selamba je saya cakap, kat malaysia lebih panas dari sini.

    Dan kebetulan kelas saya dilimpahi dan disinari mentari terik petang kemarin,
    saya beria nak tutup curtain bagi mengelak silau dan panas..
    tetiba jiran sebelah saya cakap dia sangat enjoy dengan panas
    yang akan menyegarkan dia.

    Oh! makcik tak mo..
    makcikrasa baru je cerah sikit sejak dok sini sebab tak kena matahari terik.

    Tapi ramalan cuaca panas macam ni tak lama,
    dijangka akan berakhir jumaat ni.
    Sempat lah nak enjoy puas-puas, sebelum datangnya musim sejuk..
    tak perlu pakai jaket bila keluar jalan.
    boleh basuh baju dan sidai dengan bestnya..
    kalau tak jemur dari pagi sampai petang pun, masih lembab
    boleh keluar jenjalan pegi park


    Dah dulu.
    Nanti kite cerita lagi.

    Gambar tu je dulu. Kalau nak gambar lain, tengok kat fb ye..
    kite tak rajin nak edit banyak2 letak kat sini.

    till then.
    Take care.

    Titik.

    Waktu solat


    Thursday September 29, 2011
    (2 Dhul-Qa`dah 1432)
    Local Time: 10:43:53 PM (Manchester)



    Fajr
    (Dawn)

    Shorook
    (Sunrise)

    Zuhr
    (Noon)

    Asr
    (Afternoon)

    Maghrib
    (Sunset)

    Isha
    (Night)
    5:087:0612:594:056:518:49





Comments

kasihredha said…
nanti dah musim sejuk...sure hann rindukan matahari pulak :))
comel je pic bebayang tu..berpayung ;)

Popular Posts