Melepaskan pergi..







Melepaskan cinta pandang pertama saya pergi..
adalah sesuatu yang paling sukar untuk saya buat.
Meski setiap kali terpaksa but keputusan, sedih sungguh hati saya.

Camana buleh jatuh cinta?
Sebenarnya dah lama..
Cuma jauh dari kemampuan.
Saat terpandang ketika berhasrat untuk memiliki,
tak mampu untuk menolak jauh rasa cinta itu.
Lantas saya mengajukan hasrat untuk memiliki.

Rupanya jodoh kami tak lama..
Dua tahun lebih kurang je..
teringat saat mengharungi susah payah bersama cinta hati saya itu..
kekal di saat, hujan, panas, siang, malam, jauh dekat, petir, kilat dan banjir..
Banyak dan indah sungguh semua pengalaman tu,
meski ada jugak pengalaman yang tak indah..
Yang tu tak mo cakap.. nak setori yang indah-indah belaka je.
Tak elok nak bercakap benda yang aib nih..

Dan andai apa yang Allah takdirkan untuk saya,
yang telah saya redah sepanjang saya perlu buat keputusan berat ni,
maka ini lah pengorbanan saya untuk berhijrah,
mendapat keredhaanNya..
Mengorbankan sesuatu yang saya sayangi,
meski selalu terbabas, terlajak, termasuk lubang..
Dan semoga Allah meredhai perjalanan hidup saya seterusnya..
demi NYA juga..

Sesungguhnya Allah mengetahui betapa hati saya.
Tak dapat menahan ayaq mata dari menitik tatkala melepaskan pergi..


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Goodbye mate!
Panjang umur kita jumpa lagi..
Setiap kali ingat.. sedih bertandang lagi.

Harap gembira bersama orang baru..
walau dia tak cantik, atau tak hensem..
enjoy yourself..

Dah dulu..
kite sedih.. ada kolam di mata.
Titik

Comments

kasihredha said…
nak berpisah dgn kereta rupanya..
akak pun sama masih teringat2 kereta lama...menyesal je jual :)
zarin said…
kita pon sedih gak huk huk
Ermayum said…
kekek i dah byk kali dah bercinta dan putus ngan keta ni satria is my first love yg sejati dan tiada ganti
maya amir said…
nape u let go ni hann?

p/s : eh how's besut?
Unknown said…
Kak kasih.. jual bukan tak bersebab.. hukhukhuk... sedih..
Unknown said…
Zarin..
hukhukhukhukhukhuk... sedih..
Unknown said…
Erma.. kite sama.. my first boypren tu satria jugak namanya.. tapi sudahnya kena let go seba bmuatan lebih.. tak sesuai.. hehhe
Unknown said…
maya.. nantilah, sampai asa u akan paham kenapa i heva to lepas dia pi.

Besut?? bestt! redha dalam terpaksa.. tihihihihi

Popular Posts