Konpiyus

Ayat dia adalah sedikit menghina saya, tidak lama dulu. Menitis jugak air mata saya sebab tu. Saya sedar saya pun bukan sempurna atau sebagus dia. Mungkin dia sedar salahnya ayat dia. Maaf dikirim thru e mel saja. Bukan directly, tapi ramai-ramai dan kepada saya hanya di cc. Tu pun sempena raya. Dan kad raya pun dihantar. So, paham lah kan, orang nak minta maaf.

Saya memaafkan. Cuma tak mampu nak berkata-kata. Nak bercakap lebih dari kerja, tak mampu nak berpura-pura. Ambil masa. Bukan mudah nak membuang penghinaan itu. Saya juga tak berdendam. Biarlah. Dia tak perlu tahu saya memaafkan. Dan berpura-pura untuk bercakap juga tapi sebenarnya tak memaafkan pun tak baik kan?

Moralnya, kena berhati-hati bila marah, agar marah tu tak merayap pi tang lain, dan juga tidak melukakan hati orang lain.

Cuma peringatan untuk diri sendiri.

Comments

Popular Posts