Pergi

Awal pagi semalam, terjumpa kak imah, jiran sekomuniti kerjamencari seorang jiran lain yang juga sama komuniti kerja. Agak blur di situ, saya tanya ada kes apa pepagi buta sedang saya sibuk mencabtas pokok di laman. Kata Kak Imah, ada sahabat sepejabat meninggal maghrib semalam, dan akan dikebumikan pagi ni.

Maasya Allah. sungguh saya ketinggalan. Baru lah nak pi tengok henpon yang dok bertukun kat dalam henbeg. Ada kengkawan yang prihatin dah bagitau.

Siap. Saya pay the last respect to her bersama dengan kak Imah dan Kak Rosma. (.30 tiba di kawasan rumahnya.

Arwah adalah sebaya dengan saya, cuma belum berkahwin. Bila ditanya dengan kawan-kawan tak siapa yang tahu akan sakitnya. Dan berita ini adalah sesuatu yang mengejutkan.

Sesungguhnya arwah pergi pada Maghrib malam Jumaat, dikebumikan sebelum Jumaat di bulan Ramadhan. Semoga Allah menempatkan beliau bersama orang yang beriman. Alfatihah untuk Allahyarham Noor Niza Ahmad.

Hann : Dah hilang ramai sahabat yang sebaya. Insaf. Moga kali ni bertahan lebih lama dari biasa.

Comments

Popular Posts