Berpagi-pagi

Pagi yesterday dan pagi ni adalah awai sampai pejabat. Hehe. Nampak sangat selalu sampai lewat. Lewat pun pukoi 7.59, 8.00, dan selanjutnya.

Jadi, untuk meligan masa demi nak memunch kad itu adalah sangat berharga. Kedaan di bumi tempat saya kerja ni tak jem. Less hassle. makanya boleh meyepid speed di highway utara selatan. Tu yang sempat punch jam 8. Ok lah kan? 8.01 baru merah. Haha.

Tapi, sejak kemarin.. awal. kebetulan juga Irfan tertinggal kasut sekolah di nursery. Makanya kena pusing ke situ dulu dan ambil. Keluar rumah jam 6.50. Dan manage to sampai pejabat 7.40.. Dasat kan? haha.

Hari ni punch in jam 7.42. Err.. satu benda yang dok perasan.. Isi minyak kereta RM 50 last Sunday. Selalunya hari selasa dah kena isi semula another 50. Hari ni lah tu. Tapi minyak tak luak. boleh bertahan sampai balik nanti. makanya.. Jimat!! sampai pejabat, Emi dan Kak Rosni tegejut tengok saya awai.

Moral of the story.. kena awai, supaya tak menyepid di jalanan, tak berlumba-lumba termasuk maki hamun orang yang bawak kereta tak guna akal fikiran.

Hann : kalau kita selalu lewat, orang tak heran, tapi bila sekali awal, orang naik heran.. Suka. dapat newspaper free kat foyer library di awal pagi. Dan berazam untuk awal lagi esok.

Comments

Popular Posts