Fasa kehidupan yang baru

Melalui dekad kehidupan yang baru.
Terasa makin berumur..berusia.. matang bila mana,
kawan sekerja, makin ramai yang pencen,
makin ramai lahir tahun 80an 90an dah mula kerja,
ramai sahabat handai yang meninggal,
ucapan besday yang diterima pon dah siap tulis umoq..

Dengan itu, saya mengucapkan Happy Birthday untuk diri sendiri.
Mengucapkan terima kasih, jutaan, sekali dengan peluk cium untuk
mak dan abah yang membesarkan anak mereka yang sorang ni, meski tak tinggi,
tapi besaq jugak dari segi umoq.
Terima kasih kepada teman sebilik saya yang mengetahui perangai saya dan sanggup bertahan
dengan apa-apa yang tidak baik tentang saya..
Terima kasih untuk kakak, irfan, azim dan nina for the wishes..
Alhamdulilah, pada kelahiran ini, makin Allah lengkapkan diri saya.

Kepada diri, saya berpesan, letaklah Allah di hati sentiasa,
redha dengan apa juga ujian dan cabaran yang datang,
sila bersabar, toksah dok kalut sangat,
selamat menjadikan semua amalan itu hanya untuk Allah.

Teringat : Age is just a number, telling how long you have lived, and when you are about to go.

Selamat beribadah dan selamat bersedia untuk menghadapi kematian.

dah dulu. titik


saya harap baba akan tuju lagu ni untuk saya, tapi baba tak suka mamat ni.. makanya, lagu ni untuk diri sendiri

Comments

Ermayum said…
happy belated besday - panjang umur murah rezeki ketenangan dalan setiap situasi itulah bahagia

Popular Posts