Bila kecewa itu menjelma..


Weather for Manchester, UK

10°C | °F
WedThuFriSat
CloudyChance of RainMostly SunnyPartly Sunny
Scattered Clouds


Wind: S at 8 mph


Humidity: 94%11°12°10°11°




Jarang amat saya merepek kat FB dengan status dan luahan perasaan. If ada pon, saya limitkan untuk pemandangan ahli yang telah saya ciptakan grup.. Tapi, kemarin telah menyaksikan lampias perasaan saya yang jauh dan maha tinggi dalam perasaan itu, yang telah mendorong saya untuk menulis begini:

Agak kecewa.. bukan agak je, sangat kecewa bila berurusan dari jauh dengan organisasi sendiri, dengan time zone yang berbeza, sejemput-sejemput maklumat yang diterima, sangat menyukarkan keadaan dan terpaksa berlanjutan dari hari ke bulan untuk uruskan sesuatu.

Ok. Menda alah ni memerlukan saya call orang yang menguruskan "tajuk" tu, tepat jam 8.10 pagi waktu Malaya, bersamaan jam 12.10 malam (GMT). Mengelat lagi dia tu. serabut saya pikir.
Alhamdulillah, Allah lorongkan sahabat saya yang lain untuk bantu saya. 90% daripadanya selesai. 10% lagi perlu bantuan orang lain.

Selesai urusan bantuan itu, saya up kan satu lagi status panjang :

Ingin mengucapkan dan menyampaikan penghargaan kepada yang concern dengan apa yang telah saya lampiaskan kemarin.




Dalam kesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada yang telah membantu menyelesaikan 90% dari masalah saya di sini (u know who u are..Namanya saya rahsiakan atas keselamatan peribadi dan keluarga beliau). Semoga Allah mengurniakan yang terbaik untuk beliau dan keluarganya, merahmati seluruhnya, memurahkan rezekinya, dan memudahkan segala urusannya. Untuk those yang bertanya, mendoakan yang terbaik untuk urusan saya, saya juga mendoakan agar semuanya dalam peliharaan dan dilimpahi rahmat dan kasih sayang Allah.




Jomlah kita bekerja dengan lebih excellent. Apabila kita mudahkan urusan orang lain, maka Allah akan mudahkan urusan kita juga. Please avoid excuses yang orang yang kita deal rasa tak perlu. Deal lah denga penuh berhemah, supaya kita sendiri menjadi lebih berwibawa, lebih berketrampilan, lebih profesional. Niatlah setiap apa yang kita buat untuk Allah. Semoga lebih diberkati, dan setiap yang kita buat itu menjadi ibadah. Semoga unit/department/organisasi kita akan lebih cemerlang (pesanan untuk diri sendiri juga)

 ada kawan saya tegur..
tak baik mengata dalam FB
tak.. saya tak mengata.. 
cuma meluahkan.
kawan saya takut orang yang saya deal itu
akan menganiaya saya
sebab lepas ni kot mana pun, saya still akan deal dengan depa
Biaq lah apa pun.
Saya dah letih.
tu bukan kali pertama.
dah banyak kali berlaku, dan ni baru lah sekian kalinya saya berang cara terhormat.
tadak la nak maki hamun sapa2
at least orang/member seorganisasi saya ambik pesanan penting saya disebaliknya itu.

Dan untuk pertma kalinya,
saya tak kisah dah depa nak meluat kat saya pun,
tak nak kawan ka,
tanak deal dengan saya pon.

How i wish ada magic wand nak transfer depa tu pi tang lain,
seperti mana saya, sahabat berjawatan akademik lain wish the same as well..
Sekian,
jumpa lagik nanti.
babai, selamat malam.. dan pagi... :)
 Waktu tempatan adalah 2.18 pagi (GMT)
Nota sebelum titik :
Sepatutnya kalau dok lama kat sesebuah jabatan adalah lebih excellent

Titik



WEEKLY PRAYER TIMES
 MANCHESTER, ENGLAND, UNITED KINGDOM
Latitude: N 53deg 30min    Longitude: W 2deg 13min


Qibla: 118:30:7 E (From N) |
WEEK
30 December 2012   -   5 January 2013

16 Safar 1434 - 22 Safar 1434

Dec
Jan
Safar
Day
Fajr
(Dawn)
Shorook
(Sunrise)
Zuhr
(Noon)
Asr
(Afternoon)
Maghrib
(Sunset)
Isha
(Night)
3016Sun7:149:251:122:434:587:09
3117Mon7:149:251:122:444:597:10
118Tue6:148:2512:131:454:006:11
219Wed6:148:2512:131:464:026:12
320Thu6:148:2512:131:474:036:13
421Fri6:148:2412:141:484:046:14
522Sat6:148:2412:141:494:056:15


Comments

Popular Posts