Kena tunjuk kat orang ke?

Saya suka melihat loving couple.. bukan couple yang belum nikah. Dan selalunya akan diistilahkan sebagai romantik. Mungkin lah kot.. Saya tak reti pasal tu. Sungguh! saya suka tengok.. tapi bukan yang so so obvious yang menggelikan jiwa, but the caring, sikap ambil berat, prihatin dan yang sewaktu dengannya adalah saya suka.


Baru ni, waktu saya bertugas, kebetulan kawasan kampus agak lengang. Umat Nabi Muhammad s.a.w agak berkurangan, apatah lagi cuti yang panjang, makanya memanglah kurang manusia.. Dan kemarin, saya bertugas di satu tempat yang agak jauh sikit.. melilau kot kawasan tu. Ada sekaple ni, nampak sungguh cuak, men menggedik2.. tu student lah tu.. mm.. geli!


dalam satu hal lain, saya penah ditegur oleh bekas bos saya yang sangat saya suka.. sayang pun ye jugak.. bos, cum kakak in a way.. Kebetulan baba call saya pagi tu, dan saya address dear hubby depan orang ramai adalah "baba" dan membahasakan diri saya "mama". kata bos saya.. kena hormat.. panggillah dengan yang sepaptutnya. Betul. Saya setuju dan saya memamng melaksanakan apa yang sepatutnya.
Cuma pendirian saya, romantik dan kemesraan saya dan suami saya tak perlu nak didisplay kat public...
Kadang-kadang, kita tengok yang over sangat tu lah yang pasang banyak cawangan.. hehehe..

tau, tak baik saya komen macam ni.. tu hak masing-masing. Tapi saya nak jugak voice out kat sini, sebab saya rasa tu maruah diri sebenarnya, ada yang boleh ditunjukkan, ada yang perlu direservekan. Well, ni pandangan saya lah. Romantik itu seni. seni selalunya bukan ditunjuk secara nyata, tapi yang ditafsirkan adalah di sebaliknya.

Entry ni terbit sebab geram kat kapel yang terhegeh2 kat Dp tadi. Geram. Sempat jugak saya tegur.. Hahhahaha..

Comments

Popular Posts